Τήνος

Οδικώς 3,4,5 ή 6 ημέρες

Η Τήνος είναι το τέταρτο σε μέγεθος νησί των Κυκλάδων, μετά τη Νάξο, την Άνδρο και την Πάρο. Το νησί της Παναγίας αλλά και της τέχνης! Στο άκουσμα του ονόματος της, δύο πράγματα μας έρχονται αμέσως στο μυαλό: το ένα είναι η Μεγαλόχαρη και το δεύτερο οι μεγάλοι Τηνιακοί καλλιτέχνες, γλύπτες και ζωγράφοι, που κατέκτησαν με την τέχνη τους όχι μόνο την Ελλάδα αλλά και τον υπόλοιπο κόσμο, όπως ο Γύζης, ο Λύτρας, ο Χαλεπάς, ο Φιλιππότης και ο Σώχος. Αν αναζητάς ξεκούραστες διακοπές με φόντο όμορφα τοπία, τότεναι, είναι ο ιδανικός προορισμός για σένα. Η Τήνος ξεχωρίζει και για τον πολιτιστικό και ιστορικό της πλούτο, τις παραδόσεις, τα γραφικά χωριά και τα εντυπωσιακά της τοπία. Στα χωριά της Τήνου θα έχεις την ευκαιρία να θαυμάσεις αγάλματα και άλλες εντυπωσιακές δημιουργίες Τηνίων καλλιτεχνών. Επιπλέον, το νησί προσφέρει πολλές επιλογές για φαγητό και δραστηριότητες. Το καλοκαίρι φιλοξενεί πολιτιστικά φεστιβάλ και δρώμενα, ενώ στην παραλία της Κολυμπήθρας λειτουργεί μία από τις πρώτες σχολές surf που άνοιξαν στην Ελλάδα!

Αξιοθέατα στην Τήνο

Ίδρυμα Τηνιακού Πολιτισμού

Το “ΙΔΡΥΜΑ ΤΗΝΙΑΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ” (Ι.ΤΗ.Π.) ιδρύθηκε το 2002 από το Πανελλήνιο Ιερό Ίδρυμα Ευαγγελιστρίας Τήνου, από το οποίο και στηρίζεται.Σκοπός του είναι η έρευνα, η μελέτη και η προβολή της ιστορίας, της τέχνης, του πολιτισμού και της παράδοσης της Τήνου.Διαθέτει σύγχρονους εκθεσιακούς χώρους, αίθουσες συνεδρίων και πολλαπλών χρήσεων και αποτελεί το κέντρο αναφοράς της πολιτιστικής δραστηριότητας του νησιού.Το “Ίδρυμα Τηνιακού Πολιτισμού” στεγάζεται σε ένα πανέμορφο νεοκλασικό κτίριο, πλήρως ανακαινισμένο, που δεσπόζει στην προκυμαία της Χώρας της Τήνου. Το κτίριο οικοδομήθηκε το 1925 για να στεγάσει το μεγάλο ξενοδοχείο του Αργύρη Βιριδάκη, το οποίο πέρασε το 1932 στην ιδιοκτησία του Βολιώτη επιχειρηματία Πολυμέρη. Το Πανελλήνιο Ιερό Ίδρυμα Ευαγγελιστρίας Τήνου το αγόρασε το 1977. Το 1994 ξεκίνησε η μελέτη και στη συνέχεια οι εργασίες για την αναπαλαίωσή του.

Μουσείο Τήνιων Καλλιτεχνών

Η ευρύτερη περιοχή του Πανόρμου, συνδεδεμένη με τη μακρόχρονη παράδοση στη μαρμαροτεχνία, ανέδειξε πολλούς από τους μεγαλύτερους Έλληνες γλύπτες που εκπροσωπούνται με έργα τους στο Μουσείο Τηνίων Καλλιτεχνών Πύργου.Το μουσείο περιέχει έργα των σημαντικότερων Πανορμιτών καλλιτεχνών όπως οι: Γ. Χαλεπάς, Δ. Φιλιππότης, Γ. Βιτάλης, Λ. Δούκας, Ι. Λαμπαδίτης, Λ.Σώχος, Γ. Καπαριάς, Ι.Κουλουρής, κ.α.Η συλλογή περιλαμβάνει 50 περίπου γλυπτά και ανάγλυφα.Ο Ψαράς, ο Θεριστής, ο Σάτυρος, το Παιδί, Ο Φιλόσοφος, Ο Ψαράς, Ο Άμλετ, ο Καϊν, ανδρικές και γυναικείες προτομές, επιτύμβια έργα συνιστούν τα βασικά θέματα που θα συναντήσετε.

Το προσκύνημα στον Ιερό Ναό της Ευαγγελιστρίας της Τήνου είναι το σημαντικότερο ορθόδοξο προσκύνημα στην Ελλάδα και ένα από τα γνωστότερα σε ολόκληρο τον κόσμο. Ο Ιερός Ναός Ευαγγελιστρίας χτίστηκε στο σημείο που βρέθηκε η Εικόνα του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου μετά από όραμα της Μοναχής Πελαγίας. Η Εικόνα είναι για τους πιστούς θαυματουργή και συνδέεται με συγκλονιστικές αναφορές τους στην λυτρωτική παρέμβαση της Θεοτόκου που αξιώθηκαν να βιώσουν σε δύσκολες στιγμές της ζωής τους, μετά από θερμή προσευχή, ενώπιον Της.Η ιστορία του Ιερού προσκυνήματος και η νεότερη ιστορία του Ελληνικού Έθνους συμπορεύονται. Η εύρεσή της Αγίας Εικόνας το 1823 θεωρήθηκε θεϊκός οιωνός για το δίκαιο και την επιτυχία της επανάστασης ενάντια στον τουρκικό ζυγό ενώ η ανέγερση του μεγαλοπρεπούς ναού αποτελεί το πρώτο μεγάλο αρχιτεκτονικό έργο του νεοσυσταθέντος Ελληνικού κράτους.Το προσκύνημα της «Παναγίας της Τήνου», λειτουργεί με την μορφή νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου υπό την εποπτεία του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και αποτελεί ένα οικονομικά αυτοδύναμο φιλανθρωπικό και κοινωφελές ευαγές ίδρυμα, με την επωνυμία «Πανελλήνιο Ιερό Ίδρυμα Ευαγγελιστρίας Τήνου» με κοινωφελή δράση που επεκτείνεται σε όλη την Ελληνική επικράτεια αλλά και έξω από αυτήν.Το Μουσείο –Έκθεση Εκκλησιαστικών Κειμηλίων συγκεντρώνει σπάνιες εικόνες και εκκλησιαστικά κειμήλια.Η έκθεση των εικόνων περιλαμβάνει εικόνες (κυρίως 17ου αι. – 19ου αι.) από ναούς της Τήνου και άλλων περιοχών.Οι παλαιότερες εικόνες της έκθεσης είναι η Παναγία η Περίβλεπτος (14ος αι.) και η Παναγία Γαλακτοφορούσα (15ος αι.) ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι εικόνες που έχουν φιλοτεχνηθεί από τον Φ.Κόντογλου και τον Νικηφόρο Λύτρα.Τα ξυλόγλυπτα εκθέματα περιλαμβάνουν: τέμπλο, επιτάφιο, σταυρούς, κηροπήγια, εξαπτέρυγα, κ.αΙδιαίτερα είναι τα έργα λεπτοξυλογλυπτικής, εκκλησιαστικής θεματολογίας, του Ιωάννη Πλατύ από την Τήνο.Η έκθεση του μουσείου συμπληρώνεται με χαλκογραφίες, χαρακτικά και αφιερώματα.Το χρυσό δαχτυλίδι του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη που αφιέρωσε ο ίδιος στην Παναγία, η αυθεντική Χάρτα του Ρήγα Φεραίου (1797) και το αντίγραφο της εικόνας της Μεγαλόχαρης από τον Φρ.Δεσίπρη ξεχωρίζουν.

Χωριό Βώλακας

Στο μικρό αυτό χωριό της Τήνου το τοπίο από κυκλαδίτικο μετατρέπεται σε σεληνιακό. Γρανιτένιοι ηφαιστειογενείς ογκόλιθοι βρίσκονται διάσπαρτοι στο οροπέδιο του Βωλάκα, που βρίσκεται κοντά στην Χώρα του νησιού.Οι σχηματισμοί των βράχων ενίοτε θυμίζουν πουλιά, ζώα, ανθρώπινα σώματα ή τις περισσότερες φορές απλά βόλους, από όπου προήλθε και η ονομασία του χωριού….Ο μύθος λέει ότι είναι τα απομεινάρια της μάχης Γιγάντων και Τιτάνων. Σήμερα αποτελεί πόλο έλξης αναρριχητών που έρχονται στην Ελλάδα από όλο τον κόσμο…Φυσικά μην ξεχάσετε να αγοράσετε τα περίφημα καλάθια που πλέκουν οι ντόπιοι,συνεχίζοντας την παράδοση,είναι μοναδικά!

Αρχαιολογικό Μουσείο Τήνου

Το Αρχαιολογικό Μουσείο Τήνου χτίστηκε στη δεκαετία του 1960 με δαπάνη της Αρχαιολογικής Εταιρείας στον κεντρικό δρόµο της Χώρας που οδηγεί στο ναό της Παναγίας της Ευαγγελίστριας. Έως και σήμερα η αρχιτεκτονική του δομή έχει διατηρηθεί αυτούσια, με τα μουσειολογικά δεδομένα εκείνης της εποχής, κάτι το οποίο «νοσταλγικά» παρουσιάζει ενδιαφέρον.Το 1950 έρχεται στο φως το μεγάλο ιερό (ιερό της Δήμητρας και κόρης) του 7ου αι. π.Χ στους πρόποδες του Ξώμπουργου το οποίο ήταν αφιερωμένο στη θεά Δήμητρα, τη θεά της βλάστησης, αλλά και των νεκρών. Εκεί ανακαλύπτονται και οι προαναφερόμενοι αποθηκευτικοί πίθοι.Σε προθήκες του μουσείου εκτίθεται πλήθος ταφικών αγγείων γεωμετρικής εποχής (10ος – 8ος αι. π.Χ) και αγγεία καθημερινής χρήσης (6ος έως 2ο αι. π.Χ). Ακόμη βρίσκουμε γλυπτά, κυρίως κεφάλια ελληνιστικών έργων αλλά και ρωμαϊκών αντιγράφων.Την έκθεση συμπληρώνουν πρωτότυπα έργα, ανάγλυφες επιτύμβιες στήλες, με κύριο έκθεμα το ανάγλυφο με την παράσταση ιματιοφόρου από το Αρχαϊκό νεκροταφείο του Ξώμπουργου, του ψηλότερου σημείου του νησιού που υπήρξε το κέντρο της Τήνου.Το αίθριο του μουσείου που παραπέμπει στην «εστία» του αρχαίου ελληνικού οίκου, αποτελεί ουσιαστικά το σημείο αναφοράς αλλά και τον κύριο χώρο έκθεσης των γλυπτών, μελών και αρχιτεκτονικών σκελών από το παραθαλάσσιο ιερό του Ποσειδώνα και της Αμφιτρίτης στα Κιόνια (δυτικά της σημερινής Χώρας).Μακέτα του ιερού υπάρχει στο εσωτερικό του μουσείου. Ο νοερός συνδυασμός της με τα «θραύσματα» του παρελθόντος (από επιγραφές, ανδριάντες, αγάλματα θαλάσσιων όντων και θεοτήτων, διακόσμηση γλυπτών με λουλούδια και κομμάτια οροφής με ανάγλυφα αστέρια) ξυπνούν -έστω και αποσπασματικά- τη λάμψη και τη μεγαλοπρέπεια του ιερού.Το μαρμάρινο ηλιακό ρολόι του Ανδρόνικου από την Κύρηστο είναι ένα από τα σημαντικότερα ευρήματα του μουσείου (1ος αι. π.Χ), που πολλοί έχουν σπεύσει να χαρακτηρίσουν πρόγονο του μηχανισμού των Αντικυθήρων. Και αυτό βρισκόταν στον χώρο του ιερού του Ποσειδώνα και υπολόγιζε τον ηλιακό χρόνο, τις ισημερίες καθώς και τα ηλιοστάσια.

Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

Τα επίσημα εγκαίνια του Μουσείου Μαρμαροτεχνίας Τήνου έγιναν το 2008. Το Μουσείο είναι το πρώτο στο είδος του στην Ελλάδα. Λειτουργεί υπό την ευθύνη του Πολιτιστικού Ιδρύματος Ομίλου Πειραιώς για τα επόμενα πενήντα χρόνια από την ίδρυσή του. Το Μουσείο βρίσκεται στον Πύργο, χωριό όπου η παράδοση της τέχνης του μαρμάρου παραμένει ισχυρή και επιβιώνει ακόμη. Στεγάζεται σε σύγχρονες, πλήρως εξοπλισμένες εγκαταστάσεις,  προσβάσιμες και από άτομα με αναπηρία. Το κτίσμα του, σε οικόπεδο που παραχώρησε η πρώην Κοινότητα Πανόρμου, είναι εναρμονισμένο με το χαρακτηριστικό τηνιακό τοπίο.

Μουσείο Κώστα Τσόκλη

Το πρώην δημοτικό σχολείο του χωριού Κάμπος της Τήνου που ερημώθηκε από μαθητές, επεκτάθηκε, μετεξελίχθηκε και επαναχρησιμοποιείται ως χώρος που στεγάζει το μουσείο Κώστα Τσόκλη. Το μουσείο είναι αφιερωμένο στους ανθρώπους της Τήνου..Τον επισκέπτη του μουσείου υποδέχεται ο Αη-Γιώργης με τον δράκο στον προαύλιο χώρο του, ενώ την αρχιτεκτονική του κτιρίου έχει επιμεληθεί ο Μάνος Περράκης σε απόλυτο συγχρωτισμό με την αισθητική του νησιού. Κυριαρχεί το λευκό και η πέτρα. Tο μουσείο, ο Κώστας Τσόκλης το οραματίστηκε ως πνευματικό παιδί του και σε αυτό θα έχουμε τη δυνατότητα όχι μόνο να βλέπουμε το συνεχώς ανανεούμενο έργο του αλλά και αναφορές στο έργο άλλων καλλιτεχνών με τους οποίους ακολούθησε παράλληλες πορείες. Κυρίως όμως, το μουσείο αυτό μπορούμε να το δούμε και ως ένα ιδιό-μορφο βιογραφικό του καλλιτέχνη.Το εσωτερικό του χωρίζεται σε τρεις ενότητες: Η πρώτη αφορά στην γενιά του ’60, μια γενιά με όραμα που σπάει τα «ελληνικά στεγανά», αναμιγνύει στην τέχνη της προϊόντα της διεθνούς υποκουλτούρας και καταρρίπτει το μύθο της «αμόλυντης», πρωτογενούς δημιουργίας. Οι «άγιοι φίλοι» του Κώστα Τσόκλη, ουσιαστικά είναι η αίθουσα-φόρος τιμής στους ανθρώπους που διαδραμάτισαν σημαντικό ρόλο και επηρέασαν τη ζωή και το έργο του καλλιτέχνη.Ο ενδιάμεσος χώρος που στην ουσία ενώνει την πρώτη αίθουσα με την τρίτη συμπίπτει με ένα είδος «βιο-γραφίας» του καλλιτέχνη γραμμένη στους μακρόστενους τοίχους και συμπληρώνεται και από την προβολή του έργου «ο Οδοιπόρος».Στην τρίτη αίθουσα συναντάμε την «Απρονοησία του Προμηθέα». Η φωτιά που ατέρμονα κατακαίει, η απόγνωση, το κλάμα, ο θάνατος. Βρισκόμαστε στην κόλαση του Δάντη και ωστόσο δεν είμαστε μόνοι μέσα σε αυτή εν τέλει. Πολλαπλασιασμένο το είδωλό μας καθώς και των υπόλοιπων επισκεπτών, μας συντροφεύει σε αυτό το τρομακτικό ταξίδι.Μετά το θάνατο οφείλει ωστόσο να υπάρξει μία σκάλα. Μια σκάλα λοιπόν μας οδηγεί λίγο πιο ψηλά σε μία ακόμη αίθουσα. Ίσως σε αυτήν της υστεροφημίας ή του απόηχου των όσων είδαμε. Σε αυτήν βρίσκουμε αναφορές στη καλλιτεχνική επέμβαση «Αντανακλάσεις» ενώ ακούμε κείμενα του Κώστα Τσόκλη που ταυτόχρονα προβάλλονται.

Περιστερώνες στην Τήνο

Στην Τήνο υπάρχουν σήμερα περισσότεροι από 600 περιστεριώνες, αν και πιθανολογείται ότι κατασκευάστηκαν πάνω από τους διπλάσιους.Οι περιστεριώνες εκτιμάται ότι εμφανίστηκαν στην Τήνο κατά την Ενετοκρατία (1207-1715), αν και η πρώτη έγγραφη μαρτυρία είναι ο περιστεριώνας που αναφέρεται σε διαθήκη κληρικού το 1726.Τα περιστέρια, προσφέροντας το κρέας τους και λίπασμα, αποτέλεσαν το κύριο εξαγώγιμο προϊόν των Τηνίων, με την άνθηση του εμπορίου. Με την έλευση των Ενετών κατασκευάστηκαν οι πρώτοι περιστεριώνες και ξεκίνησε η συστηματική εκτροφή περιστεριών.Το κατάλληλο μέρος για το χτίσιμο περιστεριώνα είναι απάνεμο, ώστε να παρέχει παρέχει προστασία, ανοιχτό, για να ευνοεί το ανεμπόδιστο πέταγμα των περιστεριών και κοντά σε πηγή νερού. Είναι πέτρινα οικοδομήματα και αποτελούνται από δύο ορόφους. Στον κάτω όροφο υπάρχουν οι βοηθητικοί χώροι (αποθήκες) και ο πάνω όροφος προορίζεται για τα περιστέρια.Οι Τηνιακοί μάστορες χρησιμοποίησαν το σχιστόλιθο ως υλικό, και τον περιστεριώνα ως καμβά, για να αποτυπώσουν εξαιρετικά δείγματα της λαϊκής τους τέχνης και της αρχιτεκτονικής τους άποψης.Οι διακοσμημένες πλευρές, τις οποίες προσεγγίζουν τα περιστέρια, δεν είναι ποτέ στραμμένες προς το Βορρά και θυμίζουν κεντήματα από πέτρα. Τετράγωνα, τρίγωνα, κύκλοι, ρόμβοι, ήλιοι, λουλούδια, τα αρχικά του ιδιοκτήτη ή ημερομηνία κατασκευής του είναι μερικά από τα σμιλευμένα θέματα που κάνουν τον κάθε περιστεριώνα μοναδικό.Ο περιστεριώνας υπήρξε σύμβολο ευγενικής καταγωγής και οικονομικής δύναμης. Αρχικά, δικαίωμα ιδιοκτησίας και εκμετάλλευσης του περιστεριώνα είχαν μόνο οι Ενετοί φεουδάρχες. Από το 1715 που η Τήνος ελέγχεται από τους Τούρκους, δίνεται το δικαίωμα ιδιοκτησίας και χρήσης περιστεριώνα σε Τήνιους γαιοκτήμονες.

Το Μαυσωλείο της Έλλης

Το Μαυσωλείο της Έλλης ξυπνάει τις μνήμες από τη 15η Αυγούστου 1940, όταν το αγκυροβολημένο στο λιμάνι της Τήνου, καταδρομικό Έλλη που συμμετείχε στον εορτασμό της Κοιμήσεως της Θεοτόκου, βυθίστηκε από ιταλικό υποβρύχιο.Στο Μαυσωλείο της Έλλης υπάρχει το οστεοφυλάκιο των θυμάτων του τορπιλλισμού, των πρώτων θυμάτων του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου στην Ελλάδα.Φυλάσσεται ακόμη τμήμα της τορπίλλης που έπληξε το καταδρομικό και αντικείμενα που ανασύρθηκαν κατά την ανέλκυση του σκάφους (1955) ή ξεβράστηκαν στο λιμάνι της Τήνου.Δίπλα από το Μνημείο της Έλλης (κοντά στο φάρο του παλιού λιμανιού), φυλάσσεται ένα από τα κανόνια του καταδρομικού που συντηρήθηκε κατάλληλα και χρησιμοποιείται για κανονιοβολισμούς σε μεγάλες εορτές.

Αρχαιολογικός Χώρος στα Κιόνια

Πρόκειται για έναν από τους σηµαντικότερους τόπους λατρείας των αρχαίων Ελλήνων, άµεσα συνυφασµένο µε την ίδρυση και τη διάρκεια ζωής της αρχαίας πόλης της Τήνου από τον 4ο αιώνα π.Χ. Αποτελεί το µοναδικό ιερό στις Κυκλάδες που είναι αφιερωµένο εξολοκλήρου στον Ποσειδώνα, το θεό της θάλασσας. Σύµφωνα µε µαρτυρίες, ο θεός λατρευόταν και ως γιατρός κατά τα αρχαία χρόνια. Άλλωστε, κατά την ελληνιστική περίοδο παρατηρείται έξαρση της λατρείας των ηρώων-ιατρών. Προς το τέλος του 4ου αι. π.Χ. οι διάδοχοι του Μεγάλου Αλεξάνδρου και κυρίως οι βασιλικοί οίκοι των Αντιγονιδών και των Λαγιδών κρατούν στα χέρια τους την τύχη των Κυκλάδων και οργανώνουν οικοδοµικά προγράµµατα, στα οποία θα πρέπει να είχε ενταχθεί και το ιερό του Ποσειδώνα στα Κιόνια. Ένδειξη της επιρροής τους, µεταξύ άλλων, πρέπει να είναι και το οκτάκτινο αστέρι που διακοσµεί τα φατνώµατα της οροφής της Κρήνης, θέµα αγαπητό στη Μακεδονία, που βρέθηκε και στον τάφο του Φιλίππου Β’.

Βράχος του Εξωμβούργου

Πρόκειται ίσως και το σήμα κατατεθέν του νησιού μετά τον ναό της Παναγίας. Το «Ξώμπουργκο», όπως το αποκαλούν οι ντόπιοι, δεσπόζει στο κέντρο του νότιου τμήματος της Τήνου σε υψόμετρο 640 μέτρων. Η απόκρημνη πλευρά του Εξωμβούργου αποτελεί επίσης έναν από τα πιο διάσημα αναρριχητικά πεδία στην Ελλάδα, προσφέροντας μία μαγική θέα και μία αξέχαστη εμπειρία στους αναρριχητές.

Μουσείο Γιαννούλη Χαλεπά

Ο χώρος που στεγάζεται το μουσείο Γιαννούλη Χαλεπά υπήρξε το σπίτι του θρύλλου της γλυπτικής.Εξερευνώντας το καλοδιατηρημένο σπίτι-μουσείο δημιουργείται η αίσθηση ότι ο Γιαννούλης έφυγε από αυτό πριν από λίγο και ας πέρασαν πάνω από 70 χρόνια από τότε που έφυγε,τα κρεμασμένα ρούχα στο καλόγερο,τα προσωπικά του αντικείμενα όπως τα άφησε,το υπνοδωμάτιο το εργαστήριο του,κουβαλάνε μνήμες από την περίοδο (1902-1930) ο κορυφαίος Έλληνας γλύπτης έζησε στον Πύργο και ο νους του του τον οδήγησε σε επικίνδυνα μονοπάτια χωρίς όμως να καταφέρει να του περιορίσει την δημιουργικότητα.Μερικά από τα σημαντικότερα έργα του Χαλεπά,σκίτσα του ίδιου και φωτογραφικό υλικό συμπληρώνουν το πολύτιμο υλικό του μουσείου.

Αναχωρήσεις 3 ημέρες

Ιούνιος - Οκτώβριος
από 160€

Αναχωρήσεις 4 ημέρες (βραδινή αναχώρηση)

Ιούλιος - Οκτώβριος
από 165€

Αναχωρήσεις 5 ημέρες

Ιούνιος - Οκτώβριος
από 219€

Αναχωρήσεις 6 ημέρες

Ιούνιος - Οκτώβριος
από 255€

Περιλαμβάνονται:

  • Διανυκτερεύσεις στα ξενοδοχεία της επιλογής όπως αυτά αναφέρονται στον αναλυτικό μας τιμοκατάλογο.
  • Πρωινό στον χώρο του ξενοδοχείου καθημερινά εφόσον αναφέρεται.
  • Ακτοπλοϊκά εισιτήρια Ραφήνα-Τήνος-Ραφήνα.
  • Μετακινήσεις, ξεναγήσεις και εκδρομές με πολυτελή λεωφορεία σύμφωνα με το παραπάνω πρόγραμμα.
  • Έλληνας έμπειρος συνοδός-αρχηγός του γραφείου μας καθ’ όλη τη διάρκεια της εκδρομής.
  • Ασφάλεια αστικής ευθύνης.
  • ΦΠΑ.

Σημείωση: Ραφήνα – Τήνος Σάββατο πρωί: 17:30 – 21:30 / Τήνος –   Ραφήνα: 14:00 – 18:00.

Δεν περιλαμβάνονται:

  • Φόροι διαμονής: Πανσιόν & 2*: 0,5€, 3*: 1,5€ & 4*: 3€. ανά δωμάτιο ανά διανυκτέρευση.
  • Φιλοδωρήματα, αχθοφορικά.
  • Είσοδοι σε μουσεία, κάστρα, θεάματα, αρχαιολογικούς χώρους και γενικά όπου απαιτείται.
  • Ό,τι δεν αναφέρεται στο πρόγραμμα ή αναγράφεται ως προαιρετικό ή προτεινόμενο.
  • Ειδική ασφάλεια Covid-19: 15€. Ζητήστε αναλυτικότερες πληροφορίες.